tisdag 28 juni 2011

Kossan på grönbete

På morgonen kändes Party mycket bättre, hon haltade inte någonting. Men jag kände ändå att det kanska var bra om hon fick vara hemma och forsätta vila, den lille energi bollen. Underdagen fick jag tag i en vet tid, kände att jag ville att någon skulle titta på henne även fastdet va bra idag. Så Adde fick åka in med odågan till vetrinären klockan tre. Han kunde inte hitta något konstigt, mer än att hon va lite spänd i ena benet. SÅ han gissade på att hon hade slått i tassen eller något liknade, så hon fick inflamatoriskt och komenderingen att hon inte ska leka med andra hundar.

Så nu på kvällen åkte vi upp till Johan och Emma så vi kunde planera vad vi ska ha med oss till Öland, och så passade vi på att ta en tur i skogen och ner till vattnet, Party blev överlycklig när hon fick springa i skogen och simma runt i sjön. Saga löpte så hon fick gå kopplad, vilket gjorde att Party kunde få springa av sig all sin energi utan att de skulle leka, för de leker väldigt hårt med varandra. Så det gick super bra. Party och Buffy ligger nöjda i soffan nu, känns skönt att Party mår så mycket bättre, och har blivit av med lite energi ;)
Vem tar pinnen först?
Sen tog jag mig ett dopp, så att hundarn kunde fått simma lite, vilket inte Buffy gör om inte jag hoppar i. Men det va inte så kallt faktiskt, väldigt avsvalkande bara, så det va gött efter denna varma dag.
Lille Partans favorit syssla, simma! 
Saga har inte riktig förstått det roliga med att simma, inte riktigt förstått helller hur man simmar för det plaskar som bara den.  Sen kan hon ju skylla på att inte matte och husse släpper henne, för det är inte så lätt att simmma när man sitter fast i en flexi :(
Men hon får nog erkänna att det va trevligare uppe på torraland ;) Medan sjömonstren badade för fullt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar