lördag 17 november 2012

Agilitytävling i Varberg

Idag hämtade jag och hundarna upp Emelie och Yim vid elva tiden så körde vi till Varberg, det det va dags för agilitytävling !

Eftersom jag precis har tränat in två av två på på balanshindret så kände jag att jag skulle fokusera på att det blir bra ! Så loppet startade med ett hopp och sedan balansen, så vi startade och tog uppgången men hoppade nergången så jag tog tillbaka henne och körde balansen igen och hon stannade perfekt så jag belönade med kamptrasan, sen hörde jag snabbaste vägen ut och det gjorde hon med ett grymt tryck ;)

Hopploppet va bara att springa rumpan av sig, tror hon missbedömde ett hopp och landa på det(lät som det), jag visade fel så hon missade ett hinder annars gick det med grym fart och duktig hund som gör som jag visar ;)


Mitt trevliga sällskap Emelie och Yim tog en agilitypinne och Lotta och kaffe tog en hoppinne, grymt duktiga är ni .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar