tisdag 13 november 2012

Ibland har man otur


Igår va det en lång dag på jobbet, och när det bara va en timma kvar tills jag slutade så ringde Pia och sa att hon hade tappat sina nycklar någon stans längs kanten på fårhagen till bilen (handlar egentligen om ett väldigt litet område) och undrade om jag kände någon som hade någon metaldetektor. Efter jobbet så fick jag åka och hämta hundarna som hade vart hos Mary hela dagen och verkade haft det jättebra, Party diggade det hundragånger bättre än att åka med Adde ! Efter lite snack med Mary så pkte vi ner till fårhagen för att hjälpa Pia, tänkte se om någon av hundarna kunde hjälpa till men Buff fattade ingen ting gick och luktade men vi letade nog inte efter samma sak, Party studdsade in i fårhagenoch trodde jag bad henne leta efter fåren, så deras hjälp va inte så bra. Men vi gick där ett tag och lösmed ficklampan och Pia och Jerry krattade i kanterna. Tillslut gav vi upp och kände att det är bättre att leta när det är ljust, så Adde kom och fick bärga hem stackars Berit hem till oss, så nu står det i vårt garage. Så idag hoppas vi att nyckeln hittas ! 

Har märkt att Buffs sår börjar bli rött, så ska in idag och kolla va det kan vara! Sen blir det nog lite hundträning och promenad ska jag försöka hinna nu när det blir så mörkt snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar