söndag 8 januari 2012

My Dog är slut för detta året :(

Nu har det vart lite dåligt med inlägg denna veckan,  men från måndags till torsdags så jobbade jag som vanligt.
 På fredagen var det min och Partys första dag på My Dog och då startade vi med att debutera i freestyle. Dagen innehöll väldigt mycket väntan, Party kunde slappna av i all denna röra ändå ;)

 Sen när det väl var våra tur var hon hur bra som helst, hon vimlade bara bort sig en gång, vilket jag tyckte var bra gjort av henne med en matte som var sjukt nervig på plan. Detta var något som jag kommer fortsätta med, för vi båda verkade gilla det skarp.

För att man ska få uppflyttning så ska man ha minst 7,5 från alla tre domare. Men jag och Party fick /,4, 7,9 och 7,65. NU när jag har kollat på det efter så har jag all fokus på Party, så jag behöver verkligen bruda på mig själv och slappna av ;) Så det är vad jag ska träna på och det gör man bäst med en massa tävlingar ;) Så det är bara att köra hårt detta året !

Sen på lördagen satt vi i rasmontern från 9-13 med Frida och tre hundar till, Party tyckte det va hur kul som helst att alla ville hälsa på just henne ;) Dagen avslutade vi med en promenad med Pia och gänget i kransmossen ;) Där alla fick springa som galningar ;) 

Idag var det utställning för oss blir detta nog vår sista, jag och Party kände att detta inte riktigt är vår grej, först allt förarbete och sedan att springa alla vänster varv. Men idag Fick vi ett Excellent, men sedan ålte vi ut. 
Kritiken: 14månader, feminintuttryck, utmärktapropotioner, tilltalat huvud, men där nospartit kunde vart mer utfyllt under ögonen.välformade ögon. U-käke med mer kraft, bra bett, .....? knt hals beroende på ngt framsjuten skuldra,  bra förbröst, bröstkorg och djup .....? bra benstommen bra ben och tassar. rör sig energiskt. aningen trång bak!  Domare: M. Östlund-Holmsten

Denna bilden är från idag, som Linda har tagit ;) 


Ja med lite botox under ögonen så kanske det blir bra ;) Tur att jag älskar henne lika mycket ändå ;) NE nu får vi satsa mer på freestyle, för där är det bara träning som gäller inga andra konstiga grejer ;) 

När vi kom hem tog vi med Buffy och gick en låååång runda i skogen för att rensa hjärnan lite.  Väl hemma så städade jag lite och sdan backade om väskan för att dra till  Alfa för lite träning, Buffy höglöper ju så hon hade det så kul med alla hundar idag, hon kom just idag på att Peggy 13 år är ju verkligen super snygg ;) Haha hon är rolig den ;) 

Party fick avsluta denna denna dag med lite självsim i bassängen ;) Imon blir det en heldag på jobbet. Men på tisdag ska Party HD/ADröntgas vilket gör mig väldigt nervig, hatar dessa situationer, men man kan ju inte mer än att hoppas på att allt går bra :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar