torsdag 3 november 2011

Freestyleträningen

Denna veckan som har gått har det hänt en hel del.
Vi har promenerat mer på ställen där det händer lite mer, igår tog vi en sväng i göteborgscity. På hösten/vinter tycker jag det är så mysigt att gå i stan med hundarna så kan jag fönstershoppa och hundarna får röra på sig! 

Idag mötte jag upp Pia direkt efter jobbet så tog vi en runda i Borås på något elljusspår. Sen när vi kom tillbaka så satte vi på stereon i bilen och tränade lite, försöker få ihop ett freestyleprogram med Party men vet inte vad jag ska ha för låt? .... vilket gör att jag heller inte vet hur jag ska sätta ihop det :( Men Party är jätteduktig, det är inte mycket som stör henne när man tränar ;) 

Det som stör mig i hennes träning är att hon tar till skall när hon ska backa, hon måste skälla en gång innan hon kör igång. 

Det är synd att Buffy är så lätt stör för hon är en grym hund att jobba med! Idag gick det bra i mellan åt och ibland gick det inte alls. Men hon skötte sig galant när vi gick elljusspåret ;)

Party verkar vara i sluttampen med sitt löp så hoppas att det försvinner snart.


2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Du kommer att hitta en låt som passar dig och Party. Tror också att det kommer att funka med Buffy. Ha det, vi syns snart.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. ja vi får väl hoppas det ;) HA det så gött nu !

    SvaraRadera