måndag 14 november 2011

Helgen som va

I lördags började vi dagen med en långpromenad i skogen vilket hundarna uppskattar lika mycket varje gång. När vi kom hem så grejade jag ordning lite här hemma innan jag åkte hem till Soffe som har köpt ett hus i Tahult, efter en snabb men trevlig visit där så åkte jag hem till farmor och farfar som skulle bjuda på middag till både mig, min pappa och lillebror ;) Det var även där trevligt men inte lika snabb visit så åkte jag till Härskogen tillbaka till våra trakter för att möta upp Pia, Jerry och hennes skitungar för en runda på spåret ! Väl hemma vid tio hade Adde eldat hela dagen vilket gjorde att det va sjukt varmt inne så jag orkade inte göra många knop, utan gick och la mig.

I Söndags började jag och hundarna med en lång runda i skogen där de kunde springa av sig massa energi. Sen när jag kom hem fick jag mig ett ryck och gjorde ordning gästrummet som har vart helt fullt med alla flyttkartonger som ingen orkar tömma och hitta nya platser till. Så det gjordes sen så dammsög, tvättade golven och dammade av ;) Sen gick vi ut eldade lite reklam, plockade in ved och grejade i ordning på tomten. Sen packade jag in hundarna för att åka till Ica för att köpa sallad som jag och Pia alltid äter innan vi börjar träna! Väl framme vid Alfa hade Pia fått lite tips på hur vi kunde träna in slalomet på ett mycket bättre sätt ( Tack Jeanette för de klockrena tipsen) och vips så hade Party jättebra fart i slalomet ;) För övrig gick träning grymt bra för Party väldigt följsam och snabbtänkt ;) Buffy va också med men för henne körde vi bara lite raksträckor, har inga som helst krav på henne efter som hon inte gillar det direkt mck utan hon r mest glad att få vara med och nöjde med några rakbanor ;)

Lite bilder som är tagna av Pia.


Idag har det vart en lång dag på jobbet som avslutade med en lång runda i Landvetter, lovade Soffe att komma till henne efter jobbet idag för att visa henne runt lite i området, lite bra pomenad ställen. Och jag är alltid sådan att jag vill visa allt på en gång. Hehe så det blev en runda på två och en halv timme ;) Får visa resten en annan dag hon ville vila nu, så får väl komma nästa måndag och visa resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar