tisdag 23 oktober 2012

Härskogen

Idag började jag tidigt vilket slutar med att jag får gå hem tidigt med ;) När jag kom hem så började vi mäta altanräcket för att veta hur mycket räcke vi behöver köpa. Där efter åkte vi och hämtade bärga n för att sedan åka till Byggmax för att inhandla materialet.

Hemma möttes vi av Monica och hundarna som hade börjat laga mat, väldigt god mat blev det.
Mörkret började närma sig så ville inte ta någon promenad i skogen, så det fick bli en sväng i Härskogen igen, gick där igår med men inget kul att gå på ställen när det inte är upplyst. Men hundarna är ju inte ledsna för det. Mötte en mysko man i slutet av rundan och är glad att det va slutet. Efter att han hade stannat mitt i vägen så fick vi gå om och sedan började han pina på efter oss, så jag stannade i kanten och lät han gå förbi, men då började han snacka med mig, hundarna kände säkert min osäkerhet så de började ju skälla men tänkte att det kan de gott få göra för att hålla han borta. HAn stod framför oss ett tag sen satta han igång att gå igen. Men när han stod framför mig så kände jag igen han men kunde inte riktigt komma på vart jag kände igen honom ifrån. Men sen när jag satte mig i bilen så kom jag på vart jag sätt han. Det va för någon/några månader sedan när jag hundarna och Monica promenerade och Party va en bit bak så ropade jag bara  "ska du med?" Och så är det någon från buskarna som frågar "frågar du mig?" så jag svarade bara "nej, hunden" så är det han som kommer ur skogen/buskarna. Party gormade som en galning och gick inte förbi han så jag fick traska upp och hämta henne. Mycket märklig man ...



VÄLDIGT KLOKA ORD

Väl hemma ställde jag fram lite hinder så det blev agilityträning med inriktning på tajta svängar. Sen körde vi freestyle med både Buff och Party ;) Lyckad och härlig träning 

1 kommentar:

  1. Han kanske bor där i skogen ;) Var rädd om dig, jag läser för många deckare så jag skulle vara rädd :/

    SvaraRadera