torsdag 4 oktober 2012

Översvämningar

Nu känns det som det bara regnar och regnar, så man har vant sig vid det, vilket gör att man nästan bli chockad när man kommer ut och det inte regnar.

Igår han jag ju med långis innan jobbet, sen blev det en lång dag. När jag väl va hemma tog jag med hundarna till fåren. Så gick vi en promenad i Hällingsjö innan vi tog oss en sväng i hagen.

När vi går själva jag , Party och Buff så har party nu efter nästan två år insett att Buff är ganska seg att få igång och att det bara går på hennes villkor, så nu har Party börjat med en massa pinnar, hon hämtar kommer till mig och gör massa lekinviter och så älskar hon när man skojar med henne jagar, gömmer sig och hoppas fram etc.. Hennes nya favorit lek goaste Räkan<3



När det gäller vallningen så kom jag och tänka på det igår att för några veckor sedan kunde vi inte valla i den stora hagen om inte någon hund kunde hålla dom. Men igår och förra fredagen så hämtade vi fåren så föste vi dom till mitten och sedan föste vi dom till 25:an och sedan tillbaka. imellan allt detta så försökte vi få till några stopp och små drivningar men det är inte det lättaste när man inte får stopp på henne i rätt sekund och när det inte finns något stopp i henne heller,. Sen att knö sig imellan fåren och få stopp på henne, innan det är försent. Men det är kul och det känns även kul att man kan träna utan att massa andra måste vara involverade. När det gäller fösningen så å går det hyffsat men jag behöver säga till henne ibland så det annars vänder hon håll så jag får påminna henne att vi ska fram ! Men kul att ha lite variation i träningarna nu när det har blivit mycket agility det sista.

När det gäller kontaktfällten har vi tränat en del i veckan, och det börjar ta sig, har doc bara tränat på balansbommen. Men ska försöka få till A:et någon dag med. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar