söndag 12 februari 2012

Is och får

Denna veckan gick hur fort som helst, fast det gör alla veckorna känns det som. På vardagarna hinnar man inte med så mycket mer än bara jobbet, promenader, äta mat och sova lite trist är det. Men det som känns sp skönt är att det börjar bli ljusare både på morgonen och kvällen ;)

I lördags så började jag dagen med en långpromenad, en runda som jag inte hade gått innan, så det slutade med att vi kom till Hornasjön där vi tog oss ett varv ;) Hundarna uppskattade det ;)


Sen åkte vi allihopa en sväng till en sjö som ligger bakom flygplatsen för att Adde ville köra med fyrhjulingen, men jag blev så fast i att kolla på alla bilar som körde runt på isen ;) Det såg faktiskt väldigt roligt ut :)

Sen drog vi iväg till Alfa för lite träning med Pia och hundarna, Jerry var också med och filmade.
tyvärr hittade jag inte filmen så jag kan inte läggga upp den här, men villl ni se den så kan ni gå in på Pias blogg och titta ;) -----> http://pajad.wordpress.com/2012/02/12/film-agilitytraning-7/

Sen blev det hem och fixa i ordning sig för en sväng hem till Emelie och Jerry med godmat, öl och trevligt sällskap ;) Koffe, Jennica, Marcus, Lollo Nathalie och två till som jag inte kom ihåg namnet på var också där ;) En trevlig kväll så detta får vi göra om fler gånger ;)

I går när jag gick upp så blev det en långpromenad med hundarna och det tyckte dom var på tiden ;) 

Sen gick vi hem och efter en stund så kom Anna Lena med Charlie och valpen Disa på besök så då blev det en tur till ;) Adde åkte med fast med fyrhjulingen så klart ;)

Party tittade väldigt avis på Adde ibland mellan turerna med att leka med Disa.


Efter den svängen gick jag hem grejade lite kollade på en film, även fast jag inte kände mig så värst dålig sen ölandet igår så är man ändå lte seg. Så jag låg och kollade på Män som hatade kvinnor som jag hade börjat med för ett tag sedan men som vanligt aldrig fått sett hela, men vad kan man begära när den är 2,5 timme ;)

Efter det tog jag och hundarna oss en sväng till sen blev det lite träning hemma i snön ;) 

Kändes lite konstigt att vara hemma på en söndag kväll, det hör inte till vanligheten inte ;) Oftast hänger vi ju på Alfa ;)

Sen på kvällen ringer Monica som just har bakat knäckebröd som hon ville att jag skulle smaka på ;) Som tur va gick jag upp och tog mig en macka och det va väldigt gott ;) Det har du gjort bra Monica ;)

Sen när jag v'l hade kommit hem och fått dammsugit här hemma efter en hund som inte har någon päls kvar det ser ut som hon kommer försvinna för nu är det inte mycket kvar, Monica tyckte så synd om Party för att hon har blivit så liten så hon fick både smaka på knäckebröd, äta tuggpinnar och lite skinka ;) Ja Party var väldigt nöjd över att jag tog mig en tripp dit upp för att smaka knäckebröd ;)

Pia ringer mig på kvällen och säger att hon har fått tag i bonden som har gottlänningarna så om allt går som det ska så hämtar vi våra får om en månad ;)

Ha det gott alla ;)




2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Som vanligt har ni haft en full späckad vecka. Bra väder och många härliga turer på sjöarna, Roligt att du tyckte om knäckebrödet, får komma i helgen och äta frukost du kan du smaka mera. Ja Party var riktigt tunn nu tycker jag, inte mycket till päls kvar medans Buffy har hur mycket som helst. Så det var klar att dom skulle få lite gått att äta.
    Ha det så bra. Massor av kramar till er.

    SvaraRadera
  2. Hej! Skönt att höra att det inte bara är Minna som blivit mindre ;) Alla tycker att hon ser så pytteliten ut nu för tiden - men med lite extra gott kanske det vänder som du skriver ;)

    Ni verkar också ha haft en fullspäckad helg. Kul att ni fått tag på får! Då skrider det ju framåt med planerna i alla fall!

    Härliga isar ni ser ut att ha - och visst är vädret fantastiskt att vara ute i nu när det är så soligt och snöigt!

    Kram på er!

    SvaraRadera