lördag 25 februari 2012

Nu är vi pågång ;)

Åå man blir så glad av detta vädret ;) det känns verkligen som vår i luften ;)
När jag kom hem igår från jobbet så tog jag en långrunda med hundarna och så tog jag med mig gåstavar som jag har fått låna av svärmor ;)

Sen när vi kom hem igen så plockade jag ut lite agilityhinder som vi körde lite olika handlings med ;) Buffy uppskattar den sorts träning mycket mer när man är ute ;) Så hon fick upp farten rejält!

Idag kom Pia oh hämtade mig och hundarna vid halv åtta imorse ;) Så åkte vi ner till Anna Lena och c/o och började sätta fast alla extra isalatorer på alla stolparna och började vår röja i hagen ;) Nu är det inte långt kvar tills fåren kommer så det måste bli fint. Nästa helg ska vi sätta upp skjulet och få dit fler stolpar så vi kan ändra om hagen lite se är det bara att sätta dit tråden så är det klart .. Nu har vi även fixa en jättehög med kvistar så Påskbrasan är räddad ;)


Smidigt så slipper man gå ;) det tyckte Buff med !

Vid tolv fick vi pausa lite för lite lunch som blev en väldigt god smörgåstårta som Pia hade bakat ;) 


Väl hemma så va hundarna väldigt trötta efter en heldag med en massa spring och bus i hagen med kompisarna och jage med hästarna (morr) Både jag och Pia trodde vi hade var sin vallhund men ack så fel vi hade :S 
Nu har jag precis dammsugit klar, så nu tänkte jag lägga mig och vila bredvid mina trötta kämpar som snart säkert redan har vilat färdig som vill hitta på andra saker ;)

Mamma och Pappa är idag för att kolla på ett nytt hus, så ska snart slå en pling till dom för att se hur det har gått :S Lite nervigt är det för mig med eftersom det betyder att det i så fall kommer sälja mitt barndomshem :( men men det återstår att se !

HA en trevlig helg där ute!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad duktiga ni varit idag:) Vädret verkade ju underbart men lite kallt var det allt.. Smörgåstårtan såg verkligen smarrig ut, lite avundsjuk blev jag allt. Vi får höras sedan så jag vet hur det går med barndomshemmet:(

    Ha det så bra. Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej
    JA det va lite kallt i början men när vi sedan kom igång blev det varmt ;) Ja det kan jag tänka mig att du blir avundsjuk ;) För det va riktigt god ! Ja det får vi göra, ja ska nog vara hemma hela kvällen ;)

    SvaraRadera