söndag 5 februari 2012

Snörace

Igår började vi dagen med att gå milen med Pia, Emelie och hundarna ;)



Roligt att fånga snöbollar ;)

Party & Yim körde snörace ;)
Fotograf Pia

Dagen avslutades i Torslanda med lite middag hos Farmor och farfar, vilket var lika mysigt som vanligt ;) Sen åkte jag upp till mamma och pappa där det blev fika, och sen tog vi oss en promenad runt Häsetvik innan jag och hundarna åkte hem.

När det gäller träningen så har jag börjat lär in att Buffy ska backa när hon står på bakbenen vi har kommit en bit men behöver få ett mer flyt på backningen;) Sen håller vi även på men "kö" där vi har kommit en bit hon följer mig när vi går rakt fram och backar så nu ska jag träna på att hon stannar kvar när jag snurrar! När det gäller agility för den damen så väntar jag tills det går att köra ute på gräset;) Inne är inte hennes specialitet. 

Party därimot, har vi börjat ta bort bågarna så nu har vi bara början och slutet, v behöver även träna in på lite andra små grejer som kontakthindrerna, däcket behöver vi träa mer på och en mängd andra grejer. När det gäller freestylen så skrev jag ju det i ett tidigare inlägg att vi håller på med att stå på bakmbenen och mer distans träning i spinn,buga och sittfint. 

Ieftermiddag så ska jag hjälpa till med agilityfortsättningskursen på Alfa så då får hundarna vara med och titta på sen blir det lite egen träning för oss.

Om allt går som det ska så ska jag börja jobba på Alfa den 11 mars med att hålla freestyle för nybörjare/ aktiveringskurs. Här kan ni gå in och kolla http://alfahundcenter.se/ - klicka sen på kurser och sen freestyle ;)

Det va allt för idag ;) Nu blir det en sväng i skogen innan målan kommer för att se vad han kan göra åt vårt vardagsrum, hall och kök ;) 

Ha en fortsatt trevlig söndag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar