måndag 14 maj 2012

Gasen i botten

I helgen har det vart fullt ös från morgon till kväll.
I lördags när vi vaknade så tog jag stavarna och hundarna och gick en powerwalk på 7km ;) Sen blev det frukost, en sväng till fåren för lite vallning. Sen blev det en sväng till Kallebäck BK för lite agilityträning med Sabine, Peter och Nayeli. Jag och Party satsade mycket på att börja träna på "ut" sen blev det lite rundbanor. Vi avslutade den härliga träningen med att hundarna fick ta sig ett dopp i Delsjön.

Åkte sedan och handlade och nästan hemma så ringde lillebrosan och frågade vart jag var? Eh påväg hem. Men jag har ju kalas nu:( Jag och mamma hade pratat om två olika lördagar, jag trodde det vad nästa lördag! Så det va bara att slänga in maten in med hundarna i bilen och byta om och köra ut till Torslanda, som tur var önskade han sig pengar så det var bara att roffa åt sig Addes sparpengar ;) Väl ute hade vi det jättetrevligt, jag och mamma avslutade dagen med en långpromenad med hundarna i det härliga vädret.

När jag vaknade på söndagen så startade jag en maskin tvätt, stannade kvar hemma för att se att den funkade (har krånglat lite det senaste), och det gjorde den, så la in en till tvätt och tog med mig hundarna ut på en runda som slutade med av vi joggade runt ;) Väldigt kul, hundarna gillade det skarp så det är något vi får fortsätta med.
När jag kom hem blev det duschning, städning, förberedning inför kursen och mer tvättning. Sen bar det iväg till Alfa för lite egen agilityträning med Pia och skitungarna.

Vi byggde upp en klass 1 bana för att träna lite inför debuten som börjar närma sig. Party skötte sig kanon.


Film från agilityträningen från söndagen och från vallningen på fredagen

Efter kursen så åkte jag hem så blev det grillning och fika hemma hos svärmor.






2 kommentarer:

  1. Wow - grymma ni är!!

    Hehe, lät lite kul när du tog Addes sparpengar och åkte :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ;)
      KÄnde inte att jag han locka ut, så det fick bli en lösning :D

      Radera