torsdag 24 maj 2012

Gillas

Va jag gillar när saker och ting går snabbt, beställde hundmat igår och fick meddelande nu att de har kommit ;)) Så idag får vi börja introducera de nyafodret för vovvarna ;)  Hoppas på bra resultat. Party är fortfarande bra i magen så det passar bra nu att vänja henne av vid specialfodret.

Nu under dagarna så jobbar jag, hundarna relaxar och röjer i trädgården sedan när jag kommer hem så blir det hemmafix och kvällspromenad till någon sjö så de får röja och bada. 

Idag blir det en sväng runt Lilla Delsjön med ett gäng härliga människor och hundar !


Älskade Buff, efter en sväng i sjön


Party står och lurar ;)


Hela gänget efter promenaden i måndags.

Funderar starkt på att raka av pälsen så att det kanske bara är 1cm kvar på båda hundarna, så att det blir lättare att se fästningarna. 

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder!

    Vad blev det för foder till vovvarna, kör du inte på VoH längre?

    Rakade ju Aska för en månad sedan - blev så jäkla perfekt, skall aldrig låta hennes päls växa ut mer! :D Får knappt någon fästing, det är lättare att ta fästingarna, hon är inte ens hälften så varm i värmen, drar bara in bråkdelen med smuts inne i huset och hon verkar trivas kalas, det är en helt annan hund! Hade gärna gjort det på Minna med, men tror att jag ska ställa ut henne någon gång i sommar så det får väntas med ;)

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag ska testa Acana grassland, mycket protoin å så så slipper jag ha både torrfoder och färskfoder. Täkte ge det en chans å så .. annars går jag tillbaka..

    Okej va skönt det låter, har rakat lite än men får nu fixa en bättre rakapparat för att få bort allt, men det är på god väg ;) Ska ta bild på henne när jag är färdig ;)

    SvaraRadera