onsdag 16 maj 2012

Uppdatering om Party

I söndags till måndags natt började Party bli dålig, väckte mig två gånger på natten och ville ut, hon vakade och var orolig under natten. På morgonen så gav jag henne mat (yrvaken som jag va) men det rann ju bara rätt igenom henne hela måndagen, vi försökte med vatten och Pro-Kolin men inget hjälpte, hon började bli hängig och orkade inte mycket. Jag gav henne vatten innan vi gick och la oss, och Adde va ute med henne vid ett, sen väckte hon mig halv tre att hon spydde :(( jag släppte ut henne och städade av i hennes säng. Gick sedan ut till henne och kollade av. Ja la henne sedan nedan för min säng och klappade henne för att hon skulle komma till ro och hon kändes varm. Ja klappade henne tills jag skulle upp vid sex, då duschade jag av henne och gav henne mer vatten och tog tempen på henne, och hon hade 39,0 grader feber (brukar ha 38,3) Nu va hon väldigt matt, så jag överlämnade henne till Adde och åkte till jobbet för att se om jag kunde få någon tid till Västra, och det fick jag 13:40, gick lite tidigare från jobbet hämtade Party och Monica så åkte vi in.

Väl på Västra kände de igenom henne, kollade tandköttet, i halsen, tempen etc.  Sen sa de att de ville lägga in henne på dropp och ta blodprov och sedan se om de kan börja ge henne lite mat.
Ja för min del känndes det så klart jobbigt att lämna min älskade Partypingla men ändå så tryggt nu är hon i goda händer och de vet vad dom gör.

Idag ringde de och sa att hon hade svarat bra på droppet som har fått sedan jag gick igår, inget diarré eller kräkning sedan dess :)) Hon sa det att nu är hon nog mer lik en Aussie ;) Studdsigare, mycket mer energi och inte så villig att liggas till. De berömde henne även för att vara så social mot allt och alla som kommer i hennes närvaro. Så idag skulle de börja ge henne lite mat ofta och se om hon fortsätter behålla det. Blodproven som de hade tagit på levern va det ett av fem av värdena som inte va bra, men de trodde att det kunde bero på hennes tarmbakterie. så det får vi hoppas på. De hade de även reflekterat över att hon inte riktigt använde sitt ena bakben (hon vilade det när hon står upp) när de kände genom hennes bakben så ömmade hon lite i det igår, men idag vilade hon det bara men ömmade inte, men de vill ju så klart inte ge henne någon antinflammatoriskt för då lär ju magen balla ur igen, så de skulle hålla koll. sen så får jag hålla koll när hon kommer hem så får vi se om vi ska behandla henne med det.

Så nu hoppas vi på att hon svarar bra på maten också så vi får hämta hem henne imon för nu är längtan stor <3


1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Ja, det är lätt att sakna lilla Partan med all energi och glädje hon har. Hoppas hon kommer hem imorgon, då kanske jag kan komma och hälsa på henne och Buffy när jag kommer från jobbet.( Jag slutar 22.00 så om det är försent hinner jag nog på fredagmorron.) Ha det så bra så hörs vi<3

    Kramar

    SvaraRadera