söndag 23 september 2012

Gummibandet

Idag mötte vi upp Pia och skitungarna i fårhagen ; ) Vi startade med att bygga upp en VP bana som Pia och skitungarna skulle träna på inför deras debut om några veckor ;) Dom e så duktiga.

Sen tog vi oss en uppvärmnings runda för, sen startade vi med Ingrid som gick igenom banan med bravu. Sen va det Partys tur och hon chockade både mig och Pia med att lugnt och fint hämta dom en ganska lång bit för att vara henne och drev dom till Pia. Båda två stod rätt tysta och fick inte fram ett ord. Ja det va väl den delen som hon gjorde bra under detta pass,  så nu behöver jag trycka in kommandot "vänta" i hennes huvud som hon annars kan i vanliga fall att hon ska stanna i balans och att hon måste klippa gummibandet till mig och inte alltid studsa till mig och tillbaka ....
Jeanette, Pax och Sun gjorde oss sällskap i hagen vilket va väldigt trevligt att träffa ;)

Åkte sen hem till Pia så hjälpte hon mig med Partys sår som hon slickar upp hela tiden på ena framtassen, nu är det rakat runt såret och så har vi lagt på lite babypowder vilket man redan nu under denna korta stund märker en stor skillnad ;) SÅ tack bästaste Pia <3


Så idag fick hon sitta fram för att jag skulle kunna hålla koll så hon inte fick av bandaget ;) 
Nu väntar vi på att maten ska bli färdig, sen blir det lite söndags slapp sen ger vi oss ut i skogen ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar