söndag 2 september 2012

Lördagen i bilder

Igår började vi den härliga morgonen med en promenad i skogen


Nu när de har tagit bort en bit av den skogen som vi brukar gå så tra rundan så mycket längre tid, när man behöver kämpa sig igen alla kvistar och sly som ligger på marken. Hundarna och jag anfådda när vi kom tillbaka . Hemma tog vi igen oss på vår nya altan på framsidan ;) 

Även Party gillar den nya altanen.


Efter lite vila och tvättande så kom Jerry, Pia och hundarna på besök så blev det fortsatt altanbygge.
Pia fick plockat lite svamp medan jag körde Jerry till Adde. Sen när jag kom så hjälpte jag till att plocka och vi fick en hel bajspåse med kantareller så det blev kotletter, lax, potatis och kantarellsås till middag.

Efter lite mat så åkte vi till fårhagen så blev det lite vallning för hundarna.

Pia och Wille tränar drivning


Buffy är så klart med och tittar ;)


Idag va det första gången som Paty fick vara i den stora hagen med linan och det funkar mycket bättre för fåren blev mycket springigare och inte så kaxiga. Ingrid va med och hjälpte till och hålla dom ibörjan. Sen i sluter så fick Party driva bort dom till andra änden av hagen. Räkan jobbade på kanon.


Hemma sen blev det fortsatt altanbygge ;) 





Idag har vi tagit en kort runda i skogen, sen åkte jag och handlade på Ica. Nu sitter jag och grejer med hundportfolion( Skrapbooking) Mycket roligt söndags nöje i regnet. 


2 kommentarer:

  1. Åh vad kul att scrappa det blir gjort så sällan här när man inte har någon stans att vara och man vill ju inte få saker ritade på eller bitna i som det fort blir av en nästan 2 åring och hundtänder ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja dt kan jag tänka mig, inte lätt att gömma något där ;) MEn det är ju hur kul som helst så det är synd att man inte gör det oftare!

      Radera