söndag 30 september 2012

Skurup överdagen

Efter jobbet i fredags va vädret fortfarande fint ;) Så jag tog hundarna och åkte till fårhagen där vi tog oss en promenad och hundarna lyste av glädje vet inte om det va en bra dag eller om det va jag som speglade av mig för man blir så glad av att se solen nu !

Party fick köra två långa pass i hagen och hon va duktig, vi hämtade dom vid eldningshögen och föste dom till kullen ovan för 25:an (för de som inte vet så är det från den ena sidan hagen till den andra. sen fick vi till några stopp klockan tolv men det behövs mycket mer träning på det så vi sedan kan gå in på drivningarna .

Igår fick vi gå upp tidigt för att åka till Mölndal och möta upp Sabine, Nayeli och Juna för en tripp till Skurup där den vankades agilitytävling. Nayeli och Sabine skulle göra sin debut där ;)

Partys första lopp som va hopp, började hon med att tjuvstarta över första hindret, så jag bestämde mig för att diska oss och ta om det från början. Där efter gick det bra, en rivning vid långhoppet där jag trodde att jag missbedömde mig snabb het och stod i vägen för henne när hon skulle hoppa.

Nayeli gick igenom första loppet med 15 fel och 18 sek tidsfel , grymt bra för sin debut ;)

Party körde på bra i agilityloppet , fick 20 fel på kontaktfälten, så nu får jag börja med två på två av så hon stannar och slipper flyga över bommarna. Trotts att hon flög av balans bommen så vi fick ta om den och det blev lite missförstånd vid ett hinder så hon fick springa runt den ett extra varv så hade vi nästan 10 sekunder till godo inom referenstiden ;) Snabb lite räka har man.

Sabine va väldigt trött överdagens debut så hon valde att bryta när halva banan va gjord.


Påväg hem kunde Buff slappa lite i bilen !


Väl hemma blev det lite mat och sedan soffläge hela kvällen.

Idag sov vi länge sen fick det bli en härlig skogspromenad och nu bli det tvätt och städning av bilen ;) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar