tisdag 2 augusti 2011

Inget bad idag inte :(

I förmiddags så packade vi väskorna och kylväskan för en liten utflykt med båten, Jag, Adde, Addes mamma och pappa och hundarna ;) Tog med mig en biabädden som Buffy kunde ligga i för att få det mjukare i båten ;)  när vi packade i alla grejerna så var det super varmt så svetten bara rann! Så vi tog oss en tur ut på en Ö mitt i mot härskogens bastu ;) Vi la i land båten och hundarna tog sig en simtur, och vi satt och fickade lite med vår picknick :) Adde försökte slänga några kast med fiskespöt, men det går inte när Buffy är med ..  hon blir helt super stressad, stutsarom kring och små skriker har värdens koll på kroken vart den hamnar i vattnet.. så det var bara att roppa in henne och be henne lägga sig en bit bort men hon släppte inte blicken! Så Adde la ifrån sig det en stund så hon kunde lugna ner sig så hon kunde simma och leka ;) Men hon hörde med en gång när Adde lyfte upp fiskespöt så stod hon där ! Haha grym hörsel har do, i alla fall ;) 

Sen precis när jag hade fått på mig mina badkläder, så drar det ihop sig och börjar att mullra, så vi bestämmer oss för att dra hos hemåt så vi bakade ihop och drog iväg igen men när vi hade kommit en bit så började det verkligen ösa ner regn :( Så allt var genom blött så man kunde vrida ut en massa vatten. Så vi åkte hem och tog på oss varma kläder och grillade korven i el grillen istället :(  Men det funkade också ... sen åkte vi hem till Monica, så gick vi en skogstur med hundarna och plockade tre liter kantareller som grannen fick ;) 

Det värsta var att jag glömde kameran idag, men det kanske var tur för annars kanske den också hade vart genom blöt! så det får bli en gammal bild från förra helgen hemma i Torslanda hos mamma och pappa ;) 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja, vi hade ingen vidare tur med vädret. Men vi fick ju fikat och duschat under båt turen och vi hade ju ganska roligt ändå. Kram

    SvaraRadera