söndag 11 december 2011

Hundträning för hela slanten

Ja nu är helgen slut och det är måndag igen, idag är det inte vilken måndag som helst utan en väldigt lång måndag. som avslutas med julbord ;) Så idag är båda hundarna hemma hos min svärmor ;) Tack Monica

I Lördags så började vi dagen med en långis i skogen sen så hängde jag och hundarna med Pia och hennes nötter till Jessica och Lottis för att valla. Vilket var väldigt trevligt trots vädret, så det får vi göra om. Party fick springa lite med fåren ;) Ska få försöka få till en kurs till våren så kan vara bra att hon får träffa får så mycket som möjligt innan dess. När vi åkte därifrån genomblöta, leriga från topp till tå så kände vi att vi lika gärna kunde ta en sväng runt Kransmossens elljusspår medan vi ändå var så blöta, så kanske all lera kunde regna bort! När vi väl va runt där så hängde jag med hem till Pia, där jag och hundarna blev bjudna på jättegod mat ;) Sedan satt vi i soffan allihopa och då enar jag allihopa jag, Pia plus hundarna och kollade youtube klipp på vallande Aussie för att få en liten inblick på hur dom vallar så att vi kan lära oss hur vi ska kunna hjälpa Party ;) Så vi själva kan köpa får någon dag ;)

Igår så tog vi en härlig långis i skogen, sen va vi hemma och grejad lite hemma, ska bli så skönt när det är tapetserat å klart orkar inte ha det så rörigt som det är nu. och man sover så dåligt, vill ha vår gamla säng nu;) På eftermiddagen åkte vi till Alfa där det blev en massa härlig agilityträning med Pia och Magne, va väldigt nöjd med Party idag. sen körde jag lite freestyle där var jag inte lika nöjd med mig själv, för jag håller på att vela och ändra och vela och ändra, så nu måste det bli ändring på det.

Tog inga bilder från vallning för vädret va så dåligt, men här kommer några från förra gången som Party träffade får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar