tisdag 6 december 2011

Update

Ja nu är det redan onsdag.
 I söndags va vi som vanligt på Alfa på kvällen och tränade lite av varje, Pia och jag satt och spånade på mitt och Partys freestyle program vilket kändes väldigt skönt att ha börjat ... så man kan träna hemma på vardagarna på små små delar och det stora hela på Alfa för att få större yta ;) Pia kom även med förslaget om en kanon bra låt som vi ska använda oss av.

I måndags så är jag ju på jobbet som vanligt till klockan sex sedan, vid sju tiden åkte jag och mötte upp Sandra, Sabine och Peter för lite promenad i Härskogen, vilket var lika trevligt som vanligt.

Igår så tömde vi gästrummet för att snickarna ska kunna börja med det rummet idag, känns skönt att de börjar bli färdiga så att man kan få sova längre än till sju på vardagarna om det behövs och att man snart kan få sova i sin egna säng och inte i gästsängen inne i vardagsrummet! I vårt sovrum är det bara tapetseringen kvar vilket inte borde ta så lång tid om målaren kommer idag.

Buffy har börjat få ont i sitt ben igen fast det andra, hon visar samma symtom som hon gjorde i somras fast på det andra bakbenet. Så jag börjar fundera på om det är atros, reumatism eller något liknande :( Men denna gången ska jag inte hålla henne kopplad hela tiden , utan hon ska få sina promenader som vanligt och simning ibland men ingen träning för min lilla pärla på ett tag för att se!

Sen har ju första snön kommit, även om det idag ser ut som den ska försvinna. Har inte hunnit ta några kort än men här kommer några från föra året ;)



7 kommentarer:

  1. Jobbigt att Buffy är dålig igen! Jag vet inte alls vad ni provat och inte, men är det artros el dyl rekomenderar jag glucosamin (köpes billigast i stor burk för hästar) och back on track som pyjamas om nätterna. Fast de kanske är nåt ni redan använder. Oavsett hoppas jag att ni får kontroll på det så hon kan få leva ett långt friskt och aktivt liv!!

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Stackars lilla Buffy som inte kan träna, hon som tycker det är så roligt. Men det är ju bra om hon kan bli bättre. Vad roligt att du kommit igång med Partys freestyle program. Härligt att snickarna snart är klara så dom kan börja med vårat hus...
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Hej Jossan! Tråkigt med Buffy igen... =( Tänkte på precis samma sak som Sandra när jag läste ditt inlägg - det om glucosamin. Tyvärr finns det vissa skillnader mellan de billiga preparaten och de dyrare - fick en föreläsning om det med en hundterapeut en gång men minns inte var det var man skulle kolla på i innehållsförteckningen :/

    Jag har dasuquin till Aska som jag köper hos veterinären. Ganska dyrt men väldigt bra, jag märker stor skillnad. Back on track är ju bra också, fast det vet jag att du har.

    Hoppas att hon snart blir bättre - simningen är ju kanonträning och lagom motion är nog bra för kroppen också!

    Kul att freestyleprogrammet är på gång - blir det tävling på MyDog?

    Kram Renée

    SvaraRadera
  4. Hej

    Ja glucosamin har hon ätit sedan jag röntga henne vid typ när hon va 1,5. Men ska prova att ha på en BoT täcket när hon sover, det knepigaste är att man bara märker det när hon sitter i bilen, hon lyfter inte upp benet när hon är hemma .. JAg använder något just nu som jag har fått av NAdia, innan använde jag små piller som jag köpte hos vetrinären. men det känns inte som det gör någon skillnad med ska prova de som du har då Renée för att se.
    JA jag känner även att motion är viktig, för i sommras när hon inte fick något så mådde hon inte så bra varken i kropp eller knopp ;(

    JA vi ska tävla på MYdog om vi kommer med, va så många som hade anmält sig så det skulle vara lottning :(

    Ja det är skönt MOnica att de snart är klara så de kan börja hos er ;) Så du kan vara nere hos oss :)
    Kram till er

    SvaraRadera
  5. Visst är det skillnad på billiga och bra preparat. De billigaste är säkert utspädda... Fast dyrast är inte alltid bäst heller. Det jag menade var att de flesta preparat finns även i stora förpackningar för häst fast med exakt samma innehåll men betydligt lägre pris. Minns inte vad jag hade för märke till Silly längre dock...

    Hoppas ni får ordning på det så ni vet vad som orsakar smärta och vad som funkar. Har man bara koll på det så underlättar det ju livet mycket.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. det jag fick av nadia har hon köpt på en hästavdelning så i en större burk ;) Men får testa det andra sen och se om det händer något...

    Hoppas det går bra med eran lilla nu , hade vart kul om vi kunde ta en promenad någon dag ;)

    SvaraRadera
  7. Inte kul alls det där med Buffys ben... :(

    SvaraRadera