lördag 17 mars 2012

En dag, precis som den ska vara

Imorse åkte jag och hundarna hem till Jeanette för en heldag i fårhagen och på agilityplanen ;) Party var försten med fåren eftersom hon är den enda av dom som behöver vara i en fålla.

Andra passet tyckte Buff att det var hennes tur ;) 

Är ju inte så duktig på detta än, men när vi gick ut andra gången ur fållan så kändes det riktigt bra, hon var så duktig min pingla ;) hon cirklade runt fåren, några enstaka varv själv där jag ska försöka koma ihåg att möta upp henne och kanske byta varv.. Men detta ska nog klarna för också ;) 


Sen avslutade vi med lite agilityträning till hundarnas förtjusning ;) Party hoppade på bra, stack under vid vissa tajta svängar men det är väl bara att öva på ;) 
Sen käkade vi lite go sallad som Pia hade gjort, drack lite cider och tjötade och hade det allmänt trevligt ;) 
Sen åkte jag och Pia och gick något elljusspår i Töllsjö. Den perfekta dagen som ska bli tradition ;)
Påvägen hem  passade jag på att mata fåren sen åkte jag och och gjorde lite hemmafix och sedan blev det matlagning nu ligger vi i sängen Party har slocknat medan Buff ligger och tuggar på sitt märgben.

2 kommentarer:

  1. Vilken ärlig dag! Party ser ut att gilla det här med fåren - fullt ös ;) Fina agilitybilser också!

    SvaraRadera
  2. JA det va eb skön dag, kul att s henne i fållen det blev en enorm skillnad ;) JA Pia är en duktig fotograf ;)

    SvaraRadera