fredag 30 mars 2012

Får för hela slanten...

Våra får ville ju inte stanna i hagen nere i Härryda, efter flera timmars jobb med hagen i tisdags då gick de genom trådarna med el som om ingenting hade hänt :(
Så det var bara att tänka om!
I Onsdags så åkte Adde, Pia och Monica och kollade in den nya hagen som var tänkt till sommarbete egentligen men som vi nu fick använda oss av istället. 

Den va kanon, stora, fina och torra ytor met lite skogspartier ;) Så när jag slutade jobbet så började ci lasta in fåren och lyfte ut fårskjulet, som sedan Klas fick hämta.



För att jag skulle hinna med att få ordning på fåren och allt som hör till så fick jag ta semester torsdag och fredag så att jag kunde hjälpa till.
Så hela torsdagen så satte vi upp en 25:a och en liten fålla i till Party ;)

När allt var klart så var det vallning som stod på schemat ;)


Hon börjar bli duktig nu, så nu försöker jag med att hon ska hitta balansen ;) 
Soffe och JOhan kom förbi och tittade och sedan tog vi alla en promenad i vår skog! oAvslutade med fika inne hos oss med massa hundsnack ;) 

Idag kom Pia och hämtade mig, eftersom vår bil fortfarande är inne på lagning :( Pias mamma var också med och titta på oss idag när vi vallade ;) Sen blev det även en fikapaus!

Innan vi åkte hem så fick de massa pellets för att det har vart så duktiga de små fåren ;)


Mia, Attila har hjälpt oss så mycket så vi är så tacksamma och barnen Adam och Lucas är ju proffs på att passa fåren ;) Är så tacksamma att vi får ha fåren hos er!

Nu blir det hemma mys på altanen och adde har grillat så nu får vi lite mat i magen ;) 


2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag gissar att det har varit ett par intensiva dagar för er nu. Fåren har fått en underbar hage och hundarna hur mycket att springa på som helst. Det ser ljuvligt ut när ni sitter i hagen och fikar. Jag får följa med och kolla någon dag.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för idag min gullunge! Klipper film med Party nu :))

    SvaraRadera