måndag 26 mars 2012

Galnafår och härligt väder

Förra veckan han jag inte skriva så mycket i bloggen, men vi han med en hel del ändå ;) 
I måndags tog vi den vanliga rundan runt LillaDelsjön med ett härligt gäng hundar och människor ;) Innan jag åkte dit, så kom Johan och Soffe på besök ;) 

I tisdags så tog jag en runda i skogen när jag kom hem ;) 

I onsdags när jag kom hem så blev det ytterligare en runda i skogen och sedan lite agilityträning med fokus på tajta svängar ;) 

Sen åkte jag och Adde och fixade hö till våra små får, se det blev lite rengöring i huset och lite nytt hö ;) 




Glada och nöjda får ;) 

I torsdags så slutade jag sent, vilket innebär att jag han ta en lång promenad på morgonen ;) 

På kvällen när jag kom hem så blev det en tur runt lilla Delsjön med Sabine, Peter och Nadja med sin lilla Teo ;) Så söt lite kille ;) Lika trevlig som vanligt.

På fredagen slutade jag ganska tidigt så det blev först en sväng till fåren och ge de lite mat och vatten ;)  


Sen blev det en tur med Monica och hundarna till sjön ;)

I lördags va jag hemma och storstädade och grejade på tomten, hundarna fick springa ut och in som de ville ;) Helt underbart.  Adde va iväg och köpte grill som han sedan skruvade ihop med sin pappa. Under hela dagen sköt de på skjutbanan så det blev verkligen skotträning för hundarna hela dagen, och det skötte dom galant, det va ingen som reagerade ;)Sen åkte vi ut till Torslanda för att fira min mamma som fyllde år i veckan. innan vi åkte hem så tog vi en sväng till farmor och farfar innan vi åkte hem. Väl hemma så däckade vi allihopa i sängen!

På söndagen så mötte jag upp Pia i fårhagen vid tiotiden för lite fårvallning för våra skitungar.
Party fick köra i boxen vilket gick väldigt bra, hon körde många bra "rundningar" så jag va nöjd med lilla pinglan. Ingrid va jättebra och hämtade dom på ca 100meter ;) Wille va lite övertänd men inte konstigt när det va ett tag sedan sist!

efetr det åkte vi hem till oss och satte oss på altanen och fikade och hundarna fick springa på tomten ;) Sen åkte vi bilen till Alfa för att hålla lite kurs ;) 

Under kurserna så fick vi samtal att fåren har rymt ett antal gånger, så snälla Anna Lena hade stängt in dom i boxen tills vi kom ;) Så efter kursen så va det bara att packa ihop och åka till fårhagen ;) vi fixade till elen så nu än så länge har de inte rymt ;) 


För att vara i närheten så tog jag, Pia och hundarna en sväng i Härskogen för att vara tillgängliga om de rymmer igen ! Men efter 5km så hade de fortfarande inte rymt så då åkte vi till  Mc donalds och käkade ;) vilket vi inte hade hunnit med denna dag!


Nu är det måndag och jobb igen!









2 kommentarer:

  1. Hejsan! Ja, det har varit en underbar helg. Otur att fåren rymde några gånger, men det gick ju bra tillslut. Härlig plats du visade vid sjön när vi promenerade:) Dit får vi gå i sommar så att både vi och hundarna kan bada:))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej
    ja det va det verkligen, sånt härligt väder ;) Ja det blev en perfekt plats för oss, dr vi kan grilla och bada ;) Ja det va lite otur :(

    SvaraRadera