onsdag 4 juli 2012

Läskigt

Idag slutade jag tidigt från jobbet, så jag åkte hem hämtade hundarna och gick upp till Monica så tänkte vi ta en runda runt knös nästan 8km blir den rundan om man går den hemifrån ;) Så det blev enbit. Efter halva rundan brukar hundarna få simma i Mölndals ån, Buffy sprang ner till ån så hon genade precis intill staketet, Party hade jag kopplad eftersom hon skulle ta det lugnt och simma i strömt vattten kanske är att ta i. Så ag tänkte gå ner på vår vanliga stig och ser en stor huggorm som ligger ihop ringlad på/i "stigen" det nertrampatde gräs. Vilken obehaglig känsla det blev. JAg funderade på att ta med Party ner till kanten så hon bara kunde doppa sig, men så frågade Monica om hon kunde hålla henne. Om hon inte hade gjort det så hade hon ju gått före mig i kopplet på stigen :( För hade hon inte vart kopplad så hade hon genat som Buff och redan vart i. Men jag klättrade över staketet och tog med mig Buff upp så gick vi . Inget bad idag inte! Fy den känslan satt kvar länge.

Väl hemma blev det matlagning hos oss. Vi gjorde potatisgratäng och så gjorde Monica sin goa kycklig curry gryta ;)


Party kände att hon behövde vara med och se så det går rätt till ;)
 Vi satt ute och käkade och sedan blev det lite kaffe och te! Så efter lite vila så gav vi oss ut med påse för att plocka svamp ;) 

Det blev lite grann, så nu får jag ta en sväng ut till Torslanda och lämna svampen. För ingen av oss gillar svamp bara kul att plocka ;) 
Det har vart en go dag, så nu ligger vi alla i sängen och ska sova, bara två jobbdagar kvar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar