onsdag 8 augusti 2012

Älgsafari

Igår åkte jag och Adde och handlade lite mat efter jobbet så vi hade någon mat att bjuda Jerry och Pia när de kom. Efter lite mat och fika tog vi bilen och hundarna till Lilla Delsjön för en runda. Va så länge sedan jag åkte iväg och promenerade, hela semestern har jag nästan promenerat hemma i skogen.

Vi klarade oss undan från regnet och det blev en härlig runda trots skoskav från stövlarna. När vi hade gått halva rundan mötte vi denna ... Andra gången jag stöter på en älg på denna vägen.

När vi kom hem så tränade vi lite kontaktfält med lock, så nu får vi se hur detta funkar. 

Idag började jag sent, så vi han med en långis i skogen. Slutar även sent idag så får se vad jag hinner med, ska iaf försöka hinna med att klippa Gunvors gräsmatta om det inte regnar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar