söndag 19 augusti 2012

Effektiv dag

Morgonen startade vi med en långpromenad i skogen.

Hemma blev det hundträning, tvätt och disk. Hundarna lekte och tittade på mig!


Sen kom Pia, Jerry och hundarna så då satte vi igång med altanen. Jättefin blev den på framsidan ;) Så nu får vi riva andra delen och börja med den.

Party kände att hon kunde på under altanen.

Alla ska vara med och hjälpa till med altanen...



Atilla ringde och sa att ett får mådde dåligt så vi tog en sväng dit, vi kunde inte riktigt sätta fingret på va det kunde vara men det kändes som den hade gjort något med ryggen streckt eller slått i den. För det den gick mycket bättre när vi hade masserat och streckt ut lederna! Så nu får den vila tills imon bitti när Pia kommer och kollar den.




Därefter blev det pizza och sedan mätte vi upp den gamla altanen och Jerry fick räkna ut hur mycket virke vi behöver. Jag och Pia åkte ner till Gunvor, så snälla Pia kunde hjälpa mig att starta gräsklipparn och jag klipptre gräset. En timma senare så va jag färdig och genomsvätt så då åkte jag Pia och hundarna ner till den konstgjorda sjön och tog oss ett dopp. Eller jag, Party, Buff och Wille simmade rund. Medan Ingrid gnällde på Pia att inte hon också hoppade i ;) Nu blir det sängen för imon får vi gå upp kl 5 !




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar