tisdag 10 april 2012

Myshundarna ;)

Nu ligger vi alla i soffan och myser medan vi väntar tills Desperate börjar, för se om jag håller mig vaken under hela programmet denna gången,

Idag blev det vallning med Pia å co efter jobbet, fåren va väldigt griniga idag, de ville hellre trycka under träden än att springa i ösregnet :/ konstigt jag fattar inte varför....
Men jag körde två små pass med Party först i fållan där hon gjorde vissa bra grejer, kände att hon hittade balansen några gånger vilket gjorde mig glad. Provade även att ta ut henne i 25:an där vi tappade dom några gånger, men fick tillsägelse av Pia att jag måste hjälpa henne genom att möta upp henne så de inte får chans att smita ! Men fick inte chans att prova för de gick in i skogen och Party klarar inte att få ut dom , så vi beredde plats för Ingrid !


När vi gav upp så fick fåren massa bröd och havregryn vilket de gillade starkt ;) 

Väl hemma så gick vi en promenad i skogen innan det blir mörkt och det gjorde vi ;) Nu när poliserna har köpt skjutbanan en bit in i skogen. Så kan man höra att de skjuter med "större" starkare vet inte hur man förklarar för skotten låter så mycket högre och maffigare.. Men mina  älskade troll reagerar inte det minsta .. bra träning inför MHt ;) Hoppas det håller i sig.. Nu har jag precis badat Party efter all lera från skog och fårhage! 

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad roligt att ni kan valla hur mycket ni vill utan att åka långa sträckor. Jag får kolla när ni valla när vädret är bättre för det skulle vara roligt. Kan tänka mig att Party var lerig efter skogs promenaden. Ha det så bra. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det måste du göra någon dag Monica, när vi har solen och picknick med oss ;) Tack för hjälpen igen du är min bästa musjägare.. de är så äckliga ;( Måste köpa nya fällor imon! Japp hon blev väldigt lerig !MEn det va ju ingen ovanligt för henne !

    SvaraRadera