lördag 21 april 2012

Svårt

Ja jag tycker verkligen det är svår med vallningen, jag vet inte riktigt hur jag ska göra och vad jag ska göra för att hjälpa Party, det känns så meningslöst att man fundera på om man ens ska lägga ner tid på det  :( finns ju så mycket annat. Säger som ett barn sa .. Fåren.. "skit ner er"

Men har hört av mig till en som  är kunnig i området så ska se om jag kan få lite hjälp där annars får jag leta vidare, hör av er om ni vet någon...

Efter några pass i fållen så tog vi en två timmars promenad i Hällingsjö genom skogen och ut på små grusvägar förbi massa söta ladugårdar med båder får, kossor, hästar och hundar i hundgårdar ! Mycket bra träning för hundarna att gå lösa utan att härja för mycket utan att gå på vägen utan att rusa ner trädgårdarna och det gick hur bra som helst, förbi cyklister, mötande hundar, människor som sågade ved etc... coola hundar ;)


Nu har vi käkat och nu så ligger jag i sängen med datorn och springer fram och tillbaka till vedspisen ;)

Imon blir det agility och det ska bli kul ;) Ska även har kursstart med ett nytt glatt gäng som vill träna trix ;)

5 kommentarer:

  1. Hejsan! Du kommer säkert att få ordning på vallningen med Party. Vad kul med ny kurs start i morgon. Ha det. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kan ju alltid hoppas, men nu känns det ganska
      så hopplöst :( Ses sen

      Radera
  2. Vallning är ju ganska svårt, och speciellt kanske med en kroppsvallande hund. Deras arbetssätt skiljer ju sig en del från tex Bordercollien. Det är inte alltid så lätt att lära sig allt själv, hoppas du får bra hjälp. Annars kanske du kan ta kontakt med någon på sasks sida på fb som håller på med avlöning? De kanske har några tips eller vet om någon bra instruktör som fungerar för vår ras?

    Ta en liten paus och träna agilityn och kursen så ska du se att motivationen återkommer med vallningen :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Renée ;) ska kolla med dom de borde ju faktiskt veta ;)

      Radera
  3. Hejsan !
    Vi har 4 aussies och vi vallar med våra, du är välkommen hit om du vill
    Vi bor i Vara inte så jätte långt bort :)

    ** Carina **

    SvaraRadera