lördag 7 april 2012

Vallning

Igår vad jag och hundarna iväg hos fåren, jag körde ett pass med Party i fållan där gick det kanon bra och gick inte över linjen utan lyssnade bra. Sedan provade jag i 25:an, och det  funkade bra första gången hon höll ihop fåren bra, och försökte hålla ihop dom efter hur jag flyttade mig , men sedan andra passet så kändes det som hon hade det svårt att hålla ihop dom, hon försökte men miste ett får ibland men försökte i panik då att hålla ihop dom som var kvar.. vet inte riktigt om det var för att hon var lite trött i huvudet utan att jag kanske skulle avsluta efter första passet och varit nöjd ? eller om det var något annat? Svårt när man är ny i detta och inte har någon plan B. Men jag tog in fåren i fållan igen och avslutade där med ett kort pass där hon jobbade bra, vilket kändes bra att avsluta där!

Här är några filmer från förra veckan som Pia filmad.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar