fredag 8 juli 2011

Sista inlägget från Öland

Egentligen är jag inte på Öland längre, utan jag sitter i bilen. Nu tänker ni säkert,  men skulle ni inte åka hem i morgon, jo det skulle vi men vi km fram till att det är bättre att åka sen idag så är hundarna så trötta så de kan ligga och sova, och sen förstör vi inte hela dagen i morgon för det är inget vi hinner göra på Öland i morgon innan vi åker ändå, Så detta blir nog bäst för alla parter ;)

Idag har vi tagit det lugnt, sen vid lunch tid gick vi ner till havet så hundarna fick bada,. Party hittade några lekkompisar som hon gillade att springa med.

Vid fyra tiden vankades det hundtävling som vi ställde upp i så klart.

Buffy och Party började med att se vilka de skulle tävla mot ;)


Vi va en del som ställde upp, kul att se att folk gör saker med sina hundar ;)

Här står vi i kö.


Första utmaningen bestod av att hunden skulle hoppa upp på en sten och sedan sitta på stenen medan husse/matte skulle gå runt och detta skulle man göra på fem stora stena. Buffy klarade det med fullpott, men Party tyckte det var lite obehagligt att sitta på en sten som var ganska hal och liten så hon fick nått avdrag bara. 


Sen efter några hundar var det Partys tur.


Sen va det ett hinder som man fick välja om hunden skulle hoppa över och då skulle husse/matte krypa under eller tvär om. Jag valde att hundarna skulle krypa under så jag kunde gå över ;) Detta klarade de bra.



Den tredje utmaningen var att man skulle gå inom konerna och klara alla svängar utan att komma utanför, och de godis som var utlagd i en matskål. Man fick två poäng för varje sväng, och fem bonus om hunden inte åt upp maten i skålen. Detta klarade båda galant ;)



den fjärde utmaningen var att det var en liten bana där hunden skulle gå i en rockring och sedan gå ut med två ben så jag kunde flytta fram den så höll man på så tills banan var slut, och så fick man minus poäng om hunden tog ut fler ben än två stycken. Buffy tyckte det vad lite obehagligt med rockringen över sig, men det släppte efter ett tag. Party tyckte det vad en enkel match ;)



Med lite korv tyckte även Buffy att rockringen vad okej ;)


Den femte utmaning har vi inga kort på men man skulle ha hunden i ena handen och ett dl-mått i andra och starta från sitt glas till en spann hämta vatten och trampa i en rockring och sedan lägga i vattnet i glaset .. Ja och det gick super med Buffy men Party hoppade och studsade efter min hand och sedan ville hon så klart ha vattnet i glaset.  

Sen va det prisutdelning och även det gick super, Jag och Party kom etta ;) sen kom jag på en delad fjärde plats med Buffy ;) Så vi fick med oss lite Vom färskmat till dom ;)

Efter detta skulle jag utforska campingens hunddusch, för att få bort allt saltvatten som de har badat i. Har spolat av dom i vattenslangen varje gång men ville göra det riktigt innan vi åkte sen måste man ju prova allt ;) och det fick klart godkänt, det vad perfekt ;) 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar