måndag 18 juli 2011

Ulricehamns agilitytävling

Jag och hundarna gick upp klockan fem, jag gav dom mat sen gick vi ut på ängen så det kunde få göra sitt. Sen satte vi oss i en färdigpackad bil och väntade på att Pia och hennes nötter skulle komma så vi kunde åka till Ulricehamn. Eftersom vi kom väldigt tidigt så fick vi en parkering väldigt långt fram vilket uppskattades då;) Men när vi va färdiga så fanns det inte en chans att vi skulle komma ut så det av bara att placera sig i tältet ett par timmar till ;) Men mysigt hade vi det:)

Buffy verkade inte sig själv idag så det blev disk i båda loppen :( Sen berodde det så klart inte på henne, det var ju jag om "handlade" henne men jag kände inte att jag vågade pressa henne. så det blev som det blev...  Hon har ett bakben som verkar spöka, så det benet får jag har lite koll på nu, det verkar som det är en sträckning för hon stör sig inte av den när hon väl har börjat röra på sig ut, utan enbart när hon har legat ett tag.

Party skötte sig som en pingla även idag ;) prövade att kampa med henne i olika situationer t.ex. vid sidan av barnan när någon körde, mitt i gröten av de taggade hundarna som snart ska köra ;) Inga problem med denna hunden full fokus på mig, inget koppel och kampar som jag vet inte vad ;) 

Eftersom vi stannade tills allt var klart, så passade jag på att ha Party lös från banan till bilen och sedan tillbaka. där var det inga problem heller ;) Buffy min lilla ängel som bara ligger ute på gräs mattan och bara tittar på alla som rör, lyssnar på mista vink :) Behöver inget snöre på henne alls, funkar bättre utan. Stolt matte idag till båda mina hjärtegull 

Tog inte så mycket kort, men tog fram kameran när vi stannade vid en sjö i Ulricehamn ;)

Vi fick besök av en annan hund, som gjorde en snabbvisit i vattnet ;)

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Hoppas Buffys ben blir bättre. Trots att det inte gick så bra verkar ni haft en underbar dag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja vi hade det kanon ;) Väldigt mysigt!

    SvaraRadera